Érdekességek

Hogyan válasszon szoftvert fogorvosi rendelője számára?

Több mint digitalizált betegnyilvántartó

A fogászati szoftver kiválasztása a fogorvos egyik legfontosabb döntése, melyet úgy kell meghoznia, hogy az a rendelő számára legmegfelelőbb legyen és az egyéni igényeket is kielégítse. 

Tehát függetlenül attól, hogy meglévő rendszerét szeretné lecserélni, vagy először választ fogászati szoftvert, az alábbiakat figyelembe véve érdemes megfontolni a lehetőségeket.

 Legfontosabb, hogy leszögezzük, ha úgy gondolja, a fogászati szoftver csupán az időpont foglalások és a beteg kartonok digitalizálása, téved.

 Az elmúlt 3-4 évben felgyorsultak az események és bár igaz, hogy számos szoftverrendszer áll a fogorvosok rendelkezésére, mégis a legjobb fogorvosi szoftverek sokkal többet nyújtanak egy szimpla, könnyebb munkafolyamatot biztosító eszköznél, egy betegnyilvántartónál. Komplett üzleti eszközök, melyek a rendelő minden elemét érintik. 

A praxis igényeire szabva

 A számítógépes rendszer egyik legkézzelfoghatóbb előnye az a képessége, hogy hatékonyan tudja kezelni a modern fogászati rendelő vezetéséhez szükséges hatalmas mennyiségű adatot. A páciensek adatainak gyors megtalálása előfeltétele a rendelő hatékony működésének, ezáltal hatékonyabban tud a páciensekkel kapcsolatos ügyekkel foglalkozni. 

A Magyarországon működő fogászati praxisok körülbelül fele továbbra is számítógépes szoftverrendszer nélkül működik, így ezeknél a rendelőknél még a legalapvetőbb feladatok, mint például a páciensek nyilvántartása is időigényes és problémás lehet.

Egy másik adminisztratív feladat, amelyen a szoftveres rendszerek alkalmazása jelentősen javíthat, az emlékeztetők kiküldése. Bizonyítékkal alátámaszthatóan az értesítések/emlékeztetők kiküldése kulcsfontosságú szerepet játszanak a rendelők kihasználtságában és jövedelmezőségében. Az ország legjobban teljesítő, legtöbb profitot hozó rendelőinél az időpontot lemondó páciensek aránya 3% alatt van.

A hatékony működés érdekében jó, ha rendelkezünk egy megbízható automata üzenetküldő rendszerrel. A fárasztó és időigényes e-mail és sms értesítések automatizálása megkönnyíti az amúgy is túlterhelt recepciósok, asszisztensek munkáját, ezáltal több idejük jut páciensekkel foglalkozni. A fogászati szoftver kiválasztásánál fontos szempont, hogy rendelkezzen ilyen rendszerrel. Az üzeneteket különféle csatornákon és különböző, előre meghatározott gyakorisággal küldi ki a szoftver, mely kimutatások szerint a leghatékonyabb eredményeket hozza. A páciensek nem felejtik el az időpontot, amikor például a következő gyökérkezelésre kell bemenniük a rendelőbe.  Vagy éppen kapnak egy ajánlatot fogfehérítésre a kezelést követő 6. hónapban. 

Egy rendelői szoftverrendszernek tudnia kell a teljesítményre vonatkozó adatok egyszerű és könnyű kimutatását. Ezen adatok nagyon fontos üzleti eszközök, melyek elősegítik számos teljesítménymutató megértését, beleértve a ledolgozott órák számát, a számlázást, a leggyakrabban elvégzett kezeléseket, illetve a befejezetlen kezelések számát. Ezek a lényeges információk olyan referenciaértékeket szolgáltatnak, amelyek alapján mérhető a teljesítmény és a megfelelő fejlesztéseket lehet végrehajtani a rendelő hatékonyabb működése érdekében. Sokoldalú fogorvosi szoftver szükséges ehhez.  

Az új páciensek szerzésének és megtartásának szüksége felhívja a figyelmet a marketing fontosságára is, az egyre nagyobb versenyt mutató piacon. A technikai fejlesztéseknek köszönhetően, a fogorvosok képesek kihasználni a digitális tér adta lehetőségeket és fejleszteni online felületeken való megjelenésüket. 

 Az alapvető marketing eszközök automatizálása lehetővé teszi a kampányok nyomon követését és értékelését, valamint a befektetés megtérülésének kiszámítását.  

A fogászati szoftverek lehetővé teszik számos űrlap tableten való kitöltését, beleértve a páciens kórtörténetét és a GDPR hozzájárulását, majd automatikusan feltölti ezeket az információkat a betegfájlba, amivel időt takarít meg és csökkenti a recepciósok és asszisztensek frusztrációját. Érdemes olyan szoftvert választani, ami erre is alkalmas. Azok a programok, amik több eszközön is használhatóak egyidejűleg, azok felhőbe töltik fel , azaz felhő alapú szoftverek. 

hogyan-valasszunk-fogaszati-szoftvert-program-rendelo

Az értékelések (Google & Facebook) és a páciensek ajánlásai fontos szerepet játszanak a rendelők megítélésében. Gyakran egy új beteg először az online felületen, azaz a honlapon találkozik a rendelővel.  Itt alakul ki benne az első benyomás, amit ugye csak egyszer tehetünk meg. Ha a rendelők nem élnek a pozitív páciens visszajelzések előnyeivel, ez azt jelenti, hogy kihagyják digitális stratégiájuk egyik igen fontos elemét. Egy sokoldalú fogászati szoftver képes arra is, hogy a betegeknek kiküldjön egy értékelést ösztönző emailt is az automatizált folyamat részeként.  Ezeket az értékeléseket, ajánlásokat utána fel lehet használni a honlapon. 

Intelligens megoldások

Az elmúlt években, a technológia fejlődésével párhuzamosan a fogászati szakma az egyre kifinomultabb szoftverek használatát preferálja, amik innovatív megoldásokat tartalmaznak. Ilyen a smart tervkészítő vagy éppen a hangvezérlés.  A hangvezérelt szoftver lehetővé teszi, hogy a fogorvos a státuszfelvételt, akár az asszisztens nélkül is elvégezze. A beépített 3D animáció pedig a betegedukációt segítik, hamarabb megérti a páciens a rá váró kezelést. Egy valóban intelligens fogászati szoftver széleskörű segítséget tud nyújtani a fogászati rendelőnek. Érdemes olyan szoftvert választani, ami számos – a praxist támogató – modullal rendelkezik. 

Optimalizált székidő, új és meglévő páciens kezelések számának növekedése, automatizált adminisztratív funkciók és a marketing lehetőségek kihasználásának képessége segítenek abban, hogy a PlanMaster akár a fogászati ​​rendelők komplett üzleti eszközévé váljon.

Kérjen bemutatót!

Bemutatjuk a PlanMaster programot működés közben, hogy láthassa a legfőbb funkciókat a gyakorlatban.

Címkék: , , , , , , · 2020-01-14 · 14:08