Hírek

Hogyan tud csatlakozni az EESZT rendszerhez – röviden, lépésről lépésre:

EESZT csatlakozáshoz szükséges dokumentumok:

  • 2db Aláírási címpéldány vagy aláírási minta mindenképpen szükséges az EESZT csatlakozáshoz
  • 2db cégkivonat
  • 2 db hivatalos meghatalmazás, ha nem a cég vezetője jár el az ügyben, hanem szeretne Minket vagy valamelyik kollégáját megbízni ezzel a feladattal. (lehetőleg rendszergazdát, vagy valaki olyat, aki könnyen elboldogul a számítógépek világában, Ő lesz az Adminisztrátora a vállalkozásnak)

Akinek még nincs E-Személyije, annak meg kell rendelnie az okmány irodában, hogy későbbiek folyamán csatlakozni tudjon. (Ezt mindenkinek érdemes aktiváltatni átvételkor a helyszínen, hogy ne kelljen az Ügyfélkapun megtenni.)

Folyamat:

  1. Az EESZT E-kapujának első 5 pontjában szereplő lépéseket kell megtenni a következő linken: https://eegeszsegugy.gov.hu/ekapu, ami körülbelül 5 percet vesz igénybe. Miután elkészültünk a kitöltéssel, mentsük el, töltsük le majd nyomtassuk ki  a csatlakozási dokumentációs anyagot – erről készítsen mindenképp fényképet, hogy esetleges ellenőrzés esetén tudja igazolni, hogy a folyamatot már elindította.
  2. „EESZT csatlakozás” felirattal a Állami Egészségügyi Ellátó Központ  – 1525 Budapest 114 Pf. 32. címére kell postázni a következő dokumentumkból 1 példányt:
  • Csatlakozási dokumentumokat, amit az aláírási címpéldánnyal megegyező formában kell hitelesíteni,
  • aláírási címpéldányt vagy Aláírási mintát,
  • cégkivonatot és a
  • meghatalmazást.
  1. Be kell szerezni egy e-Személyi olvasót, ezt több formában meg lehet tenni, erről bővebb információt a következő linken találi: https://eszemelyi.hu/kartyaolvaso/kartyaolvaso_altalanos_informaciok
  2. Miután az EESZT megküldi az intézmény számára a jóváhagyott csatlakozási dokumentumot, lehet elkezdeni a technikai megvalósítást, azaz ekkor érdemes telepíteni a kártyaolvasó alkalmazást (további segítség itt: https://eszemelyi.hu/kartyaolvaso/kartyaolvaso_alkalmazas)
  3. Aktiválni az Ágazati portálon kell az intézménythttps://portal.eeszt.gov.hu/hu/nyito-oldal
  4. NetLock vagy Microsec felé elpostázni a dokumentáció 2. példányát, az authentikáció megvalóstísa céljából.
  5. Amikor a technikai kiépítést a szolgáltató elvégezte, az Adminisztrátornak ki kell töltenie a VMÁTRIXOT és fel kell töltenie azt a rendszerbe.
  6. Aktiválni kell egyesével a munkatársakat.
  7. Amint az aktiváció elkészült, az EESZT honlapján el kell végezni a felhasználói képzést (kb 10-15 perc)

A kiválasztott szoftverbe már csak az aktív orvos és dolgozói kódokat kell rögzíteni és a Rendelő EESZT kompatibilis.

További információk:

A súgónkban találhat további információt kérdések és válaszok formájában: planmaster.hu/sugo/eeszt

Segítségre van szüksége?

Vegye fel velünk a kapcsolatot, kollégánk segítenek Önnek az EESZT csatlakozással kapcsolatban.

Címkék: , , , , · 2019-12-04 · 13:46