Hogyan tud csatlakozni az EESZT rendszerhez – röviden, lépésről lépésre:
EESZT csatlakozáshoz szükséges dokumentumok:
- 2db Aláírási címpéldány vagy aláírási minta mindenképpen szükséges az EESZT csatlakozáshoz
- 2db cégkivonat
- 2 db hivatalos meghatalmazás, ha nem a cég vezetője jár el az ügyben, hanem szeretne Minket vagy valamelyik kollégáját megbízni ezzel a feladattal. (lehetőleg rendszergazdát, vagy valaki olyat, aki könnyen elboldogul a számítógépek világában, Ő lesz az Adminisztrátora a vállalkozásnak)
Akinek még nincs E-Személyije, annak meg kell rendelnie az okmány irodában, hogy későbbiek folyamán csatlakozni tudjon. (Ezt mindenkinek érdemes aktiváltatni átvételkor a helyszínen, hogy ne kelljen az Ügyfélkapun megtenni.)
Folyamat:
- Az EESZT E-kapujának első 5 pontjában szereplő lépéseket kell megtenni a következő linken: https://eegeszsegugy.gov.hu/ekapu, ami körülbelül 5 percet vesz igénybe. Miután elkészültünk a kitöltéssel, mentsük el, töltsük le majd nyomtassuk ki a csatlakozási dokumentációs anyagot – erről készítsen mindenképp fényképet, hogy esetleges ellenőrzés esetén tudja igazolni, hogy a folyamatot már elindította.
- „EESZT csatlakozás” felirattal a Állami Egészségügyi Ellátó Központ – 1525 Budapest 114 Pf. 32. címére kell postázni a következő dokumentumkból 1 példányt:
- Csatlakozási dokumentumokat, amit az aláírási címpéldánnyal megegyező formában kell hitelesíteni,
- aláírási címpéldányt vagy Aláírási mintát,
- cégkivonatot és a
- meghatalmazást.
- Be kell szerezni egy e-Személyi olvasót, ezt több formában meg lehet tenni, erről bővebb információt a következő linken találi: https://eszemelyi.hu/kartyaolvaso/kartyaolvaso_altalanos_informaciok
- Miután az EESZT megküldi az intézmény számára a jóváhagyott csatlakozási dokumentumot, lehet elkezdeni a technikai megvalósítást, azaz ekkor érdemes telepíteni a kártyaolvasó alkalmazást (további segítség itt: https://eszemelyi.hu/kartyaolvaso/kartyaolvaso_alkalmazas)
- Aktiválni az Ágazati portálon kell az intézményt: https://portal.eeszt.gov.hu/hu/nyito-oldal
- NetLock vagy Microsec felé elpostázni a dokumentáció 2. példányát, az authentikáció megvalóstísa céljából.
- Amikor a technikai kiépítést a szolgáltató elvégezte, az Adminisztrátornak ki kell töltenie a VMÁTRIXOT és fel kell töltenie azt a rendszerbe.
- Aktiválni kell egyesével a munkatársakat.
- Amint az aktiváció elkészült, az EESZT honlapján el kell végezni a felhasználói képzést (kb 10-15 perc)
A kiválasztott szoftverbe már csak az aktív orvos és dolgozói kódokat kell rögzíteni és a Rendelő EESZT kompatibilis.
További információk:
A súgónkban találhat további információt kérdések és válaszok formájában: planmaster.hu/sugo/eeszt